Цитата(0dm1n @ 28.2.2010, 4:30)

1) ACV - AIR CONTROL VALVE (94 workshop manual, страница F-115)
2) AWS - ACCELERATED WARM-UP SYSTEM (94 workshop manual, страница F-83)
3) EGR - EXHAUST GAS RECIRCULATION (94 workshop manual, страница F-125)
4) ISC - IDLE-SPEED CONTROL SYSTEM (94 workshop manual, страница F-81)
5) Double Throttle (94 workshop manual, страница F-137)
В руководстве довольно понятно написано что есть что

, а если его нет, то лучше не лезть! В 2-х словах - если ката нет 1,2,3,5 не нужны, с взрослым мозгом 4 тоже удаляют, но это сильно жестко

. Опять же повторюсь, что я не специалист и все мои знания основанны на чтении мануала и заморского форума, так что если кто из бывалых что добавит будет супер

А ты уверен, что doulbe throttle совсем не нужен после удаления каталика? Так то он еще от буста на холодную защищает... Не забывай еще такие варианы, что каталик выкидывают, а помпа остается... Я говорил именно про такой вариант, без ендж чека...
А следующую страницу читал? там вот что пишут:
Цитата
Here's my theory: There are two pipes comming from the Airpump. One goes to the main cat (which is after the O2 sensor-thus no input to the O2 sensor from that specific pipe)
The other one goes to the ACV which is bolted to the LIM. The O2 sensor does read this one. This is used to add air to the intake charge at idle because of the lack of air flow from sitting still (i.e. - at a stoplight)
(Airpump="pumping air")
When you remove the airpump, the idle becomes lumpy due to the rich mixture caused by the lack of air that Mazda was calculating when designing the "Map". And you also get the "popping" exhaust caused by the unburned fuel igniting in the CAT. The ACV on the 3rd gens replaced the BAC (a.k.a. - anti-afterburn) on the 2nd gens.
ИМХО Выбрасывается при отсутсвии помпы и каталика 1,3... а вот 5 - по желанию, 4 -выбрасывать не нужно т.к. ПФЦ точно также им контролирует холостой ход и прогрев в минуса...